Ustalenie numeru porządkowego nieruchomości
Ustalenie numeru porządkowego nieruchomości
Referat:
Referat Rozwoju Gospodarczego i Infrastruktury Komunalnej
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz. U. z 2016 r. poz. 1629)
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2016 r. poz. 23)
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2016 r. poz. 1827)
- Rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 9 stycznia 2012 r. w sprawie ewidencji miejscowości, ulic i adresów (Dz. U. z 2012 r. poz. 125)
Opłaty:
W sprawach budownictwa mieszkaniowego nie podlega opłacie skarbowej na podstawie art. 2 ust.1 pkt 2 ustawy z dnia 16.11.2006 r. o opłacie skarbowej
Opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii: 17 zł.
Płatne w kasie Urzędu (pok. Nr 1) lub przelewem na rachunek Urzędu Gminy
BS Radziejów O/Dobre
Nr 90 9549 1011 0010 0188 2008 0002
Termin odpowiedzi:
- zawiadomienie o oznaczeniu numerem porządkowym nieruchomości/ budynku do 1 miesiąca.
- zaświadczenie o numerze porządkowym nieruchomości do 7 dni.
Jednostka odpowiadająca:
Urząd Gminy Dobre
Tryb odwoławczy:
- Oznaczanie nieruchomości numerem porządkowym: brak trybu odwoławczego.
- Wydawanie zaświadczeń: przysługuje zażalenie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w terminie 7 dni, za pośrednictwem organu, który wydał zaświadczenie.
Uwagi:
W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania,
Dokumentami stwierdzającymi stan prawny nieruchomości są: odpisy z ksiąg wieczystych lub odpisy dokumentów znajdujących się w zbiorze dokumentów, wypisy aktów notarialnych, prawomocne orzeczenia sądu i ugody sądowe, ostateczne decyzje administracyjne,
W przypadku składania odpisów, wypisów lub kserokopii dokumentów, powinny one w całości zostać poświadczone za ich zgodność z oryginałem przez pracownika merytorycznego tutejszego Urzędu.
Referat Rozwoju Gospodarczego i Infrastruktury Komunalnej
I piętro pok. 26, tel. (54) 285 01 25, w godzinach od 8.00 do 15.00.
WNIOSEK SKŁADA SIĘ W SEKRETARIACIE URZĘDU GMINY (I piętro, pok. 15)
Dokumenty
Przy oznaczaniu numerem porządkowym nieruchomości zabudowanej/budynku:
- wniosek właściciela/ władającego o oznaczenie numerem porządkowym nieruchomości / budynku, (wymagany)
- geodezyjna inwentaryzacja powykonawcza budynku lub kopia mapy zasadniczej obejmująca nieruchomość z aktualnym stanem zabudowy; (wymagany)
- w przypadku pełnomocnika - oryginał pełnomocnictwa lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa.
Wydawanie zaświadczeń o wcześniej nadanym numerze porządkowym nieruchomości:
- wniosek o wydanie zaświadczenia o numerze porządkowym nieruchomości, (wymagany)
Dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej.
Załączniki
Lp. | Opis (Opublikował, data publikacji) | Nazwa |
---|---|---|
1. | Wniosek o ustalenie numeru porządkowego nieruchomości (Dawid Adamski, 2016-12-14 12:49:22) | Wniosek.pdf |
INFORMACJE O ARTYKULE
Wytworzył(a): | |
---|---|
Opublikował(a)(a): | Tomasz Brzeziński (28.01.2016 09:25) |
Ostatnia modyfikacja: | Dawid Adamski (20.12.2016 12:44) |
Liczba wyświetleń: | 1874 |
ARTYKUŁY ARCHIWALNE
Lp. | Data modyfikacji | Zredagował |
---|---|---|
1 | 28.01.2016 09:25 | Tomasz Brzeziński |