Artykuł archiwalny
Wydanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych
Wniosek o wydanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych
Referat:
Referat Finansowy
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz. U. z 2012 r. poz. 1356).
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2013 r. poz. 267 z późn. zm.)
Opłaty:
Opłata skarbowa za pełnomocnictwo wynosi 17,00 zł.
Opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia 17,00 zł (wydawane na wniosek przedsiębiorcy)
Opłata za zezwolenie (w wysokości zgodnej z decyzją ustalającą wartość opłaty).
Opłata podstawowa roczna za:
- zezwolenie na sprzedaż i podawanie napojów do 4,5% alkoholu oraz piwa wynosi 525 zł,
- zezwolenie na sprzedaż i podawanie alkoholu powyżej 4,5% do 18% alkoholu oprócz piwa wynosi 525 zł,
- zezwolenie na sprzedaż i podawanie alkoholu powyżej 18% alkoholu wynosi 2100 zł.
W roku uzyskania zezwolenia, opłaty dokonuje się w wysokości proporcjonalnej do okresu ważności zezwolenia.
Płatne w kasie Urzędu (pok. nr 1) lub przelewem na rachunek Urzędu Gminy
BS Radziejów O/Dobre
Nr 90 9549 1011 0010 0188 2008 0002
Termin odpowiedzi:
Wydanie decyzji następuje w terminie 30 dni od dnia złożenia wniosku.
Jednostka odpowiadająca:
Urząd Gminy Dobre
Tryb odwoławczy:
Od decyzji służy prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego we Włocławku w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji, za pośrednictwem Wójta Gminy Dobre.
Uwagi:
Przed wydaniem zezwolenia wniosek podlega zaopiniowaniu przez Gminną Komisję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Dobrem.
Zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych w placówkach detalicznych wydawane są na okres nie krótszy niż 4 lata, dla placówek gastronomicznych na okres nie krótszy niż 6 lat oraz dla przedsiębiorców, których działalność polega na organizowaniu przyjęć na okres do 4 lat.
Wniosek o wydanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych zawiera:
- oznaczenie rodzaju zezwolenia,
- znaczenie przedsiębiorcy, jego siedzibę i adres, w przypadku ustanowienia pełnomocników ich imiona, nazwiska i adresy zamieszkania,
- numer w rejestrze przedsiębiorców lub ewidencji działalności gospodarczej,
przedmiot działalności gospodarczej, - adres punktu sprzedaży,
- adres składowania napojów alkoholowych (magazynu dystrybucyjnego).
Zezwolenie cofa się w przypadku:
- nieprzestrzegania określonych w ustawie zasad zakazów i warunków sprzedaży napojów alkoholowych, a w szczególności
- sprzedaży i podawania napojów alkoholowych osobom nieletnim, nietrzeźwym, na kredyt lub pod zastaw,
- powtarzającego się co najmniej dwukrotnie w okresie 6 miesięcy, w miejscu sprzedaży lub najbliższej okolicy, zakłócania porządku publicznego w związku ze sprzedażą napojów alkoholowych przez dany punkt sprzedaży, gdy prowadzący ten punkt nie powiadamia organów powołanych do ochrony porządku publicznego,
- wprowadzenia do sprzedaży napojów alkoholowych pochodzących z nielegalnych źródeł,
- przedstawienia fałszywych danych w oświadczeniu o wartości sprzedaży,
- popełnienia przestępstwa w celu osiągnięcia korzyści majątkowej przez osobę odpowiedzialną za działalność przedsiębiorcy posiadającego zezwolenie,
- orzeczenia wobec przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną albo wobec osoby odpowiedzialnej za działalność przedsiębiorcy posiadającego zezwolenie, zakazu prowadzenia działalności gospodarczej objętej zezwoleniem.
Przedsiębiorca, któremu cofnięto zezwolenie, może wystąpić z wnioskiem o ponowne wydanie zezwolenia nie wcześniej niż po upływie 3 lat od dnia wydania decyzji o jego cofnięciu.
Zezwolenie wygasa w przypadku:
- likwidacji punktu sprzedaży,
- upływu terminu ważności zezwolenia,
- zmiany rodzaju działalności punktu sprzedaży,
- zmiany składu osobowego wspólników spółki cywilnej,
- niezłożenia oświadczenia o wartości sprzedaży lub niedokonania opłaty w odpowiedniej wysokości w wyznaczonym terminie.
Przedsiębiorca, któremu zezwolenia wygasło z powodu niezłożenia oświadczenia lub niedokonania opłaty, może wystąpić z wnioskiem o wydanie nowego zezwolenia nie wcześniej niż po upływie 6 miesięcy od dnia wydania decyzji o wygaśnięciu zezwolenia.
Kontakt: kardasz.j@ugdobre.pl, tel. 54 285 01 57
Dokumenty
- wniosek o wydanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych (wymagany)
- dokument potwierdzający tytuł prawny wnioskodawcy do lokalu stanowiącego punkt sprzedaży napojów alkoholowych; (oryginał lub kserokopia poświadczona przez notariusza)
- pisemna zgoda właściciela, użytkownika, zarządcy lub administratora budynku, jeżeli punkt sprzedaży zlokalizowany będzie w budynku mieszkalnym wielorodzinnym; (oryginał lub kserokopia poświadczona przez notariusza)
- decyzja właściwego powiatowego inspektora sanitarnego o zatwierdzeniu zakładu, o której mowa w art. 65 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz. U. z 2010, Nr 136, poz. 914 z późn. zm.) (oryginał lub kserokopia poświadczona przez notariusza)
- pełnomocnictwo - w przypadku ustanowienia pełnomocnika, wraz z potwierdzeniem wniesienia opłaty skarbowej lub pełnomocnictwo notarialne. (oryginał lub kserokopia poświadczona przez notariusza)
INFORMACJE O ARTYKULE
Wytworzył(a): | |
---|---|
Opublikował(a)(a): | Tomasz Brzeziński (27.01.2016 09:42) |
Ostatnia modyfikacja: | Dawid Adamski (14.12.2016 15:01) |
Liczba wyświetleń: | 1115 |
ARTYKUŁY ARCHIWALNE
Lp. | Data modyfikacji | Zredagował |
---|---|---|
1 | 27.01.2016 09:42 | Tomasz Brzeziński |