Artykuł archiwalny
Podział nieruchomości rolnej lub wykorzystywanej na cele rolne lub leśne - art. 93 i 94
Podział nieruchomości rolnej lub wykorzystywanej na cele rolne lub leśne - art. 93 i 94
Referat:
Referat Rozwoju Gospodarczego i Infrastruktury Komunalnej
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami,
- Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964r. - Kodeks cywilny.
Opłaty:
Nie podlega opłacie skarbowej na podstawie ustawy z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej
Termin odpowiedzi:
- Jeden miesiąc od momentu otrzymania wniosku przez organ właściwy do jego rozpoznania.
- Dwa miesiące w sprawach szczególnie skomplikowanych.
- W przypadku nie załatwienia sprawy w podanych terminach organ prowadzący sprawę obowiązany jest zawiadomić o tym wnioskodawcę, podając przyczyny zwłoki i wskazując inny termin załatwienia sprawy.
Jednostka odpowiadająca:
Urząd Gminy Dobre
Tryb odwoławczy:
Stronie przysługuje prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego we Włocławku, za pośrednictwem Wójta Gminy Dobre, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
Uwagi:
W trakcie postępowania może zaistnieć konieczność przedłożenia dodatkowej dokumentacji.
Postępowanie o podział nieruchomości odbywa się dwuetapowo (za wyjątkiem podziałów dokonywanych w trybie art. 95). Po złożeniu kompletnego wniosku i wydaniu postanowienia wyrażającego opinię o zgodności proponowanego podziału wnioskodawca zleca uprawnionemu geodecie wykonanie mapy podziału. Po przyjęciu mapy podziału do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego wraz z protokołem przyjęcia granic, wykazem zmian gruntowych, wykazem synchronizacyjnym i dostarczeniu do tutejszego urzędu organ wydaje decyzję zatwierdzającą podział.
Podział dokonywany jest w celu:
1. Wydzielenia działki o powierzchni mniejszej niż 0,3 ha.
2. Wydzielenia nowej drogi nie będącej drogą dojazdową do nieruchomości wchodzących w skład gospodarstw rolnych.
3. Powiększenia sąsiedniej nieruchomości.
4. Regulacji granic między sąsiadującymi nieruchomościami.
Nieruchomość:
1. Położona jest na obszarze przeznaczonym w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego na cele rolne i leśne.
2. Nie jest objęta miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego, a wykorzystywana jest na cele rolne lub leśne.
W decyzji zatwierdzającej podział nieruchomości określa się termin na przeniesienie praw do wydzielonych działek gruntu, który nie może być dłuższy niż 6 miesięcy od dnia, w którym decyzja zatwierdzająca podział stała się ostateczna.
Podziału nieruchomości dokonuje się na wniosek i koszt osoby, która ma w tym interes prawny.
Referat Rozwoju Gospodarczego i Infrastruktury Komunalnej
I piętro pok. 26, tel. (54) 285 01 25, w godzinach od 8.00 do 15.00.
WNIOSEK SKŁADA SIĘ W SEKRETARIACIE URZĘDU GMINY (I piętro, pok. 15)
Dokumenty
- wniosek o zaopiniowanie wstępnego podziału działki, (wymagany) - do wydania opinii
- aktualny (max 3 miesiące) oryginał odpisu z księgi wieczystej lub inny dokument stwierdzający tytuł prawny do nieruchomości, np. akt własności ziemi, - do wydania opinii
- wypis i wyrys z katastru nieruchomości (wypis z rejestru gruntów dzielonej działki), - do wydania opinii
- wstępny projekt podziału wykonany na aktualnej odbitce zasadniczej mapy (3 egz. - 1 oryginał + 2 kopie), - do wydania opinii
- ostateczna decyzja o warunkach zabudowy obowiązująca w dniu złożenia wniosku, - do wydania opinii
- rzuty poziome ścian-oddzieleń przeciwpożarowych lub opinia osoby posiadającej uprawnienia budowlane w przypadku podziału gruntu wraz z budynkiem, - do wydania opinii
- postanowienie opiniujące wstępny projekt podziału, - do wydania opinii
- protokół z przyjęcia granic nieruchomości, (wymagany) - do wydania decyzji dołącza się po uzyskaniu pozytywnej opinii (postanowienie)
- wykaz zmian gruntowych, - do wydania decyzji
- wykaz synchronizacyjny, jeżeli oznaczenie działek gruntu jest inne niż w księdze wieczystej, - do wydania decyzji
- mapa z projektem podziału, - do wydania decyzji dołącza się po uzyskaniu pozytywnej opinii (postanowienie)
- aktualny odpis z właściwego rejestru (dla osób innych niż osoby fizyczne), - do wydania decyzji
- NIP, PESEL. - do wydania decyzji
INFORMACJE O ARTYKULE
Wytworzył(a): | |
---|---|
Opublikował(a)(a): | Tomasz Brzeziński (29.01.2016 10:21) |
Ostatnia modyfikacja: | () |
Liczba wyświetleń: | 1348 |
ARTYKUŁY ARCHIWALNE
Lp. | Data modyfikacji | Zredagował |
---|